Přejít na hlavní navigaci Přejít na změnu jazyku Přejít na vyhledávání

• Náročnost trasy: středně obtížná
  • Doporučené kolo: MTB
  • Délka trasy: 27 km
  • Převýšení: 370 m
  • Časová náročnost: 3 resp. 4,5 hodiny (s prohlídkami přírodních zajímavostí)

Stáhnout trasu jako GPX

Zobrazit trasu na mapě

16 km - lesní a polní cesty

11 km - asfaltové silnice

Z Meziměstí k památníku na Bukové hoře

Fyzicky středně náročný poznávací převážně terénní okruh po lesních a polních cestách a méně frekventovaných silnicích s řadou významných přírodních i kulturních památek.

Trasa

Meziměstí – Mieroszów – Łączna/Zdoňov – Buková hora – Vernéřovická studánka – Vernéřovice – Meziměstí

Popis trasy

Z Meziměstí se vydáme přes hraniční přechod ve Starostíně do Mieroszowa, po cyklotrase č. 4020. Asi 300 metrů za odbočkou na Golińsk se můžeme po levé straně seznámit s novou přírodovědně laděnou naučnou stezkou a výraznou místní geologickou památkou Červená skála (Czerwona Skała). Na výjezdu z Mieroszowa se můžeme krátkou odbočkou vpravo zastavit na místní rozhledně a prohlédnout si okolní krajinu z ptačí perspektivy. Pod rozhlednou se připojíme na modrou turistickou značku a po ní budeme pokračovat silničním stoupáním směrem na obec Łączna. Asi 150 metrů před začátkem obce můžeme krátkou odbočkou vpravo dojet polní cestou k turistickému přístřešku u Čertovských skal (Czartowskie Skały) a seznámit se s další místní unikátní geologickou zajímavostí. Poté dojedeme do obce Łączna a za místní minizoo odbočíme doleva na zelenou turistickou značku směr Zdoňov. Pod Autokempem Loděnice, kde je možnost občerstvení, ve směru na Zdoňov odbočíme vlevo na cyklotrasu č. 4036 a po ní dojedeme lesní cestou až na Bukovou horu s kamennými plastikami památníků Smírčí kříž a Kříž smíření. Z rozcestí na Bukové hoře se dále vydáme sjezdem po žlutém turistickém značení k Vernéřovické studánce a tzv. Soulkostelu. Odtud se vydáme polní cestou po červené turistické značce, projedeme obcí Vernéřovice a kolem pískovcového monumentu Sluneční brána dojedeme zpět do Meziměstí. Čekání na vlakový spoj si můžeme ukrátit prohlídkou Železničního muzea v budově nádraží anebo návštěvou blízkého multifunkčního Centra Walzel.